Monday, October 4, 2010

Perkhemahan Unit Beruniform

Entry about perkhemahan unit beruniform Saturday lepas. 3 gabungan unit beruniform iaitu pengakap,KRS dan PBSM. Xtvt perkhemahan itu dijalankan di kawasan sekolah je, dari pukul 7.30 pagi sampai pukul 4.30 petang.
Antara rakan2 yang turut sama bertugas merangkap pengadil pada  hari itu. Murid2 sedang sibuk menghias khemah. Sebenarnya nak buat  pertandingan mendirikan khemah, memandangkan khemah tu pasang siap, kami tukar dengan pertandingan menghias khemah pula.
Suka sangat khemah nie...cute sangat with pink colour.Kecik macam tuannya yang bertudung hitam tu.Tuannya pun comel juga kan,baru darjah 4.
Pertandingan memasak dan membina gajet. Teringat zaman kecik2 dulu kat kampung, suka sangat main masak2 dan main pondok2. Nampaknya ramai budak2 tak tau nak hidupkan api, biasalah mereka tu anak2 zaman moden. Tidak biasa merasa hidup susah.Sikit2 panggil cikgu hidupkan api.Namun begitu, semua nasi2 yang dimasak tidak ada yang mentah,kira lulus lah tu.:)
Salah satu antara permainan luas. Murid2 sangat seronok...keputusan no 1,2 dan 3 semua dari kumpulan pengakap. Bukannya apa,mereka tau gunakan skaf tu sambung kat kaki kawan2,mana tak lebih panjang.:) bijak2..
Xtvt terakhir ialah ikthiar hidup..murid berjalan dengan mata ditutup,berjalan berpandukan arahan ketua.Agak lucu tengok gelagat mereka. Xtvt ini bertujuan mengajar mereka erti kesyukuran kerana memiliki fizikal yang sempurna..akhir sekali majlis penutupan dan penyampaian hadiah.Guru2 penasihat dapat cenderahati T-shirt.Ok lah tu, yang penting guru2 dan murid2 seronok dan mendapat pengalaman pada hari tersebut

6 comments:

  1. bestnya dapat berkhemah dan memasak beramai-ramai.

    ReplyDelete
  2. suka khemah pink tu..comel..

    masa sek darjah 6 sy pernah ikut perkhemahan dulu, lepas tu dah xjoin dah sbb sy xsuka tido dlm khemah..lemas sy rase...

    ReplyDelete
  3. eh,pakap nn pia cikgu..hehe.bmlm dia kah?

    ReplyDelete
  4. hanim:sama lah kita,cute jer khemah pink colour tu,mrk tak tido kat khemah...hiasan jer tu.panas dlm khemah tu
    mommyYen:au arr..nda bmalam

    ReplyDelete
  5. ni kat sekolah kebangsaan riam batu 2 ke...de lambang sekolah tak...saya ex-sk riam batu 2

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Credit

my Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers