Monday, January 24, 2011

Kuih Kapit / Kuih Sepit / Love Letters

Hai all..
Siapa suka makan kuih sepit?sila angkat kaki..hehehe. Pic di atas, myson shane yang sedang makan kuih kepit.Kuih tradisi masyarakat Cina yg digemari oleh semua bangsa. Lemak, rangup dan yang penting sedap.
Suka sangat dia makan kuih ni. Entah kenapa si shane ni suka kuih tradisional seperti 'kuih jala',kuih rose dan kuih sepit ni.Saya tak berapa suka dia makan banyak,kasi dia makan sikit je..ya lah kuih sebegini rupa bukanlah makanan berkhasiat untuk anak2.Juz bagi mereka merasa saja.
shane juga suka kuih jala dan kuih rose..saya suka kuih tradisional kuih cincin.Itu favourite saya..suka sangat if dimakan panas2.
Kalau u all berminat nak mencuba sendiri membuat kuih sepit sila dapatkan resipinya di sini
Tapi saya lebih suka membeli daripada buat sendiri coz agak remeh juga buat kuih ni walau bahannya sangat simple.
ok, babaiii..nak buat singgah balas pula..:)

6 comments:

  1. Oh ada resepinya ya Win? Nak try la nanti.. mana tau bleh buat biz plak...hehe.

    ReplyDelete
  2. kuih cincin kan ke liat nti empa maya celap..?hahah..kuih sepit lagi la sedap,kan shane?..

    ReplyDelete
  3. haa win anak2 akak suke kuih nie .. specially bila yg gulung tuu :)

    kalau tiba hari perayaan kuih nie selalu jadi pilihan utama :)

    ReplyDelete
  4. waahh kuih kat atas jugak my favorite. tp manis takleh makan banyak2..

    ReplyDelete
  5. semua kuih tu adalah kegemaran ku...

    ReplyDelete
  6. sedapnyaaaaaaaaaaaa auntie nk skit! dulu ada member serumah masa bujang org penang suka bawa kuih ni dr kg dia.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Credit

my Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers