Tuesday, June 7, 2011

Bestnya mandi sungai yang jernih kat kampung

Hai all..
Hampir seminggu kami sekeluarga bercuti ke kampung halaman saya sempena meraikan perayaan Gawai Dayak. Kebetulan air sungai kat kampung kami sangatlah jernih. Ini ialah satu peluang keemasan mandi manda di sungai. Saya rasa, semua yang dapat pulang bercuti ke kampung tidak lepaskan peluang mandi manda di sungai bersama keluarga masing-masing. Shane & Qeisha sangat seronok bila dapat mandi sungai yang jernih tu. Batu2..jelas kelihatan..Kat bandar susah nak cari ketenangan yang sebegini kan.Di sekeliling atau di seberang kampung masih kelihatan hutan tebal yang menghijau. Sungguh tenang dan segar terutama di awal pagi di tempat ni.
Like this pic!..situasi: Qeisha ambil batu2 kecil dalam sungai then bagi dengan abang shane suruh baling ke tengah2 sungai. Tapi tak boleh mandi lama2, coz air sungai ni sangat sejuk. Takut diaorang demam pula.
Seronok melihat sepasang anak2 ni bergembira mandi manda di sungai kampung halaman saya..Peluang ini bukan selalu ya, hanya setahun sekali je. That's all..simple post je :)

8 comments:

  1. seronoknya winnnn sgt2 jernihlah winnn .. dah mcm kat sungai lembing di ktn nie .. sgt2 sejukk je akak tgk nie .. rasa nak joint sekaliii jew !

    ReplyDelete
  2. bestnnnyaaaa mommy.... ni yg buat izan jeles ni. sbb kampung izan takde sungai yg best camni...

    happynya shane n qeisha mandi manda ye. jernih betul airnya tu~

    ReplyDelete
  3. seronoknye mandi sungai.. saya balik kampung hari tu tak sempat nak madi sungai.. sibuk sangat.. dah balik johor ni baru menyesal tak pegi..

    ReplyDelete
  4. wahh nampak brsih ye sungai ni, kat mana ni win? lama dah tak mandi sungai, rasanya adalah dekat 20 tahun kot hehe.

    ReplyDelete
  5. lawa duai ya mandi sungai,cute amai..ngi ku alu bdau transfer gambar gawai..malas mai tambah ga kja nda nemu abis..

    ReplyDelete
  6. bestnya mandi sg..hepy je 2 beradik comel tu yer...cntik air nya win...untung kg win ada sungai..bertuah!

    ReplyDelete
  7. hehe cute la both of them berendam. dah lama x jumpa sungai

    ReplyDelete
  8. Wah, bestnya mandi2 di sungai. Sarawak memang luas dan banyak sungai2 yang bersih dan jernih. Terasa kesejukannya....:D

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Credit

my Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers