Wednesday, July 14, 2010

Buat dadah resipi Internet

Hi everyone...
Semoga baik2 semuanya..dan jauhi diri kita dari segala yang tiada memberi faedah dan menyusahkan hidup kita. Beberapa hari ini takde update blog n BW. So,sepi jer la blog saya nie..bukan disebabkan terlalu bz tapi agak malas nak on9. Ikut mood sebenarnya, ada waktu rajin berjam-jam on9.
Lupakan semua itu, kita layan jer berita negara ni. Saya jumpa kat kosmo tadi...mungkin ada rakan2 dah baca..

KUALA LUMPUR - Percaya atau tidak, pengedar-pengedar dadah dan penagih kini mampu menghasilkan dadah syabu seberat 10 kilogram bernilai ratusan ribu ringgit hanya dengan berpandukan maklumat daripada Internet di rumah.


Lebih menarik, modal yang diperlukan untuk melakukan kerja haram itu kira-kira RM2,000 sahaja.

Ketika mendedahkan perkara tersebut, seorang remaja yang dikenali sebagai Amir berkata, wang tersebut diperlukan untuk membeli lapan jenis bahan kimia bagi memproses dadah tersebut.

Dia yang pernah menyertai kumpulan memproses dadah setahun lalu berkata, wang tersebut juga digunakan untuk membeli tawas biru yang merupakan ramuan utama bagi memproses dadah tersebut.

"Sekiranya bahan kimia yang diproses itu mengalami kekurangan ramuan atau terlebih ramuan, seseorang penagih dadah itu boleh berhadapan dengan risiko kematian," katanya kepada wartawan Kosmo! baru-baru ini.

****aduhai....sampai begini sekali ya..pelat indon. Harap anak2 muda warganegara kita sedar akan durjananya dadah ini***

sumber:kosmo! Online

6 comments:

  1. dorang tu rasanya sedar akan bahaya nya penyalahgunaan dadah tapi dorang tu sangat pendek akal.. hanya kejar kan kekayaan sementara dan keseronokan yg ntah apa2..

    ReplyDelete
  2. betul tu Ena...mementingkan keseronokan sementara saja

    ReplyDelete
  3. mcm2 ada kat internet ni kan MumyShane... kalau zmn nenek moyang kita dulu nak dptkan resepi kuih yg sedap pun siap bertunggu tangga rumah org (itu pun kdg byk resepi yg dirahsiakan), skrg ni resepi dadah pun boleh dipelajari hanya di internet..

    ReplyDelete
  4. aduuhai..tak fikir pnjg camtu lah jadinya...!

    ReplyDelete
  5. ka jampat kaya ngaga dadah meh..

    *dah terminta dgi BB ku,ngnti nnya streamix da..*

    ReplyDelete
  6. miss mirror:ye la kan..zaman global semua di hujung jari
    mamalieyna:ingat nak seronok jer,malas kerja
    ayub:pia,snang la ka on9

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Credit

my Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers